Sporten bij Tuerlings Fysiotherapie en Osteopathie in Roosendaal

Verantwoord sporten onder deskundige begeleiding. Individueel of in groepsverband, samen met de fysiotherapeut bepaalt u welke vorm van bewegen bij u past en welke doelen voor u haalbaar zijn. Zo weet u zeker dat u uw lichaam niet overbelast

De juiste begeleiding

Samen met de fysiotherapeut gaat u bepalen welke vorm van sport het beste bij u en uw klachten past.

  • Welke doelen zijn haalbaar?
  • Wat vindt u zelf leuk om te doen?

Wij bieden in onze praktijk diverse mogelijkheden om te sporten:

Kom bij ons sporten

Functional Movement Screen (FMS)

Heeft u last van een blessure die regelmatig terugkomt? En doet u er alles aan om van deze blessure te herstellen, maar wil het maar niet lukken? Mogelijk is er sprake van “een zwakke schakel” in uw beweegketen.

Dan kan een Functional Movement Screen u helpen een duidelijke oorzaak aan te wijzen. Door middel van 7 verschillende testen krijgen we inzicht in uw zwakke punten. De fysiotherapeut kan hierdoor goed bepalen hoe en waar we het probleem gaan aanpakken.

Of om gewoon meer inzicht in uw lichaam te krijgen, laat u een Functional Movement Screen uitvoeren in onze praktijk. Daarbij wordt gekeken naar uw hele lichaam en op basis hiervan kunnen we u het juiste advies geven.

personal training roosendaal

Personal training

Een personal trainer is iemand die u perfect kan motiveren en inspireren om uw doelen te behalen.

Of het nu gaat om het verbeteren van uw conditie, het verliezen van gewicht of omdat u het gewoon prettiger vindt individueel begeleid te worden, met uw personal trainer gaat u er samen aan werken uw doelen te behalen.

Small group training

Wilt u wel in groepsverband sporten, maar met persoonlijke aandacht? Probeer onze small group training. De naam verraadt het al: we trainen in kleinschalig groepsverband. Onder begeleiding wordt u gestimuleerd het beste uit uzelf te halen. Ook al sport u in een groep, we motiveren u om uw persoonlijke doelen te halen. De groepen bestaan uit maximaal 6 personen.

Work “oud”

Ook als u ouder wordt, is in beweging blijven belangrijk. Wilt u verantwoord sporten onder begeleiding van een deskundige trainer? Dan is onze work “oud” geschikt voor u. We motiveren u om uw conditie op peil te krijgen. Uw lichaam wordt gezonder en fitter.

pilates roosendaal

Pilates

Door middel van pilates versterkt u uw lichaam en vergroot u uw balans. Iedere oefening wordt gecontroleerd en met grote precisie uitgevoerd. De juiste ademhaling ondersteunt uw lichaam en geeft ook het tempo aan.

Pilates is geschikt voor iedereen: jong én oud, voor mensen in topconditie of ouderen die van een letsel willen herstellen.

De methode kan worden aangepast aan de gesteldheid, sterke en zwakke punten van iedereen.

Docente: Cahrin van Jaarsveld

Core stability training

Met core stabitlity training oefenen we de stabiliteit van de kernspieren van het lichaam. Dat houdt in dat we dieperliggende rug- en buikspieren gaan aanpakken. Deze staan in verbinding met de wervelkolom, het bekken en de schouders. Dit vormt het fundament in het lichaam. Een goede core stability zorgt ervoor dat u beter functioneert in het dagelijks leven. U beweegt beter en heeft minder kans op blessures bij het sporten.

We trainen dit met eenvoudige oefeningen. Uw spieren worden verstevigd en de kans op (lage) rugpijn vermindert.

yoga roosendaal

Yoga

In het leven van de moderne mens is de balans tus­sen lichaam en geest vaak verstoord.

Yoga biedt ons oefeningen die het evenwicht herstellen.

Door met aandacht je lichaam te voelen en te oefenen vergroot je het innerlijk bewustzijn.

Je krijgt inzicht in de wisselwerking tussen denken en voelen.

Hierdoor leer je de signalen zoals bijvoorbeeld stress en vermoeidheid eerder herkennen.

Het resultaat van een yogales is dat men zich diep ontspannen kan voelen.

Docente: Cahrin van Jaarsveld

stoelyoga roosendaal

Stoelyoga

Stoelyoga is een rustige bewegingsvorm en daardoor voor iedereen haalbaar, ongeacht leeftijd, omvang, lenigheid of conditie.

Een stoelyogales is erop gericht spieren en gewrichten soepeler te maken.

Je leert spanning los te laten en je concentratie en motoriek te verbeteren.

Al zijn de bewegingen nog zo klein, je lichamelijke  en geestelijke gezondheid zal vooruit gaan bij regelmatige beoefening.

Een stoelyogales bestaat uit ontspannings- en ademhalingsoefeningen, rek- en strekoefeningen, versterkende oefeningen, lichaamshoudingen, concentratietechnieken en meditatie.

Docente: Cahrin van Jaarsveld

Wilt u meer weten?

Over uw 1e afspraak of hebt u een andere vraag? Bel of mail ons even, we helpen u graag bij uw herstel!

Bel 0165-569527
Mail